میکرونیدلینگ جهت کلاژن سازی و رفع منافذ و چین و چروک


کلاژن سازی !!! میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می شود، یک روش زیبایی کم تهاجمی است که برای بهبود ظاهر پوست با تحریک فرآیندهای طبیعی التیام بدن طراحی شده است. این درمان شامل استفاده از سوزن های ظریف برای ایجاد کانال های ریز در پوست است که باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. در طول دهه گذشته، میکرونیدلینگ به دلیل اثربخشی آن در درمان انواع مشکلات پوستی، از جمله خطوط ریز، چین و چروک، اسکار آکنه، هایپرپیگمانتاسیون و بافت کلی پوست محبوبیت پیدا کرده است.

علم پشت میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با استفاده از توانایی پوست برای ترمیم خود عمل می کند. آسیب‌های ریز کنترل‌شده ناشی از سوزن‌ها باعث ایجاد پاسخ ترمیم زخم می‌شود که منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شود. کلاژن پروتئینی است که ساختار و استحکام پوست را فراهم می کند، در حالی که الاستین به پوست اجازه می دهد تا کشیده شود و به عقب برگردد. با افزایش سن، تولید این پروتئین ها کاهش می یابد و در نتیجه چین و چروک، افتادگی و سایر علائم پیری ایجاد می شود.

هنگامی که توسط میکروسوزن ها در پوست کانال ایجاد می شود، یک فرآیند بهبود سه مرحله ای آغاز می شود.

التهاب: آسیب اولیه باعث مقدار کمی خونریزی می شود که موجب آزاد شدن فاکتورهای رشد و واسطه های التهابی می شود. این مواد به پاکسازی سلول های آسیب دیده و آماده سازی پوست برای ترمیم کمک می کنند.

تکثیر: در این مرحله بافت جدیدی تشکیل می شود. فیبروپلاست ها (سلول هایی که کلاژن و الاستین تولید می کنند) به محل آسیب مهاجرت کرده و شروع به تولید رشته های کلاژن و الاستین جدید می کنند.

بازسازی: بافت تازه تشکیل شده سازماندهی و تقویت می شود. الیاف کلاژن بالغ می‌شوند و ساختاری محکم‌تر و سازمان‌یافته‌تر تشکیل می‌دهند که در نتیجه بافت و انعطاف‌پذیری پوست بهبود می‌یابد.

رفع چین و چروک و منافذ باز پوست

امروزه محصولات زیادی با روش میکرونیدلینگ در کلینیک ها برای درمان عارضه های پوستی مورد استفاده قرار میگیرند اما درمان های ترکیبی ای که ما به شما برای رضایت بیشتر مراجعه کنندگان تان پیشنهاد میکنیم هیجان انگیزتر خواهند بود.

محصولاتی مانند اسید بایوریپیل (صورت و بدن)، کوکتل های ارس (AK، AA،AO،HB)، کوکتل لومینسانس و آکنه پیل

اسید بایوریپیل شامل دو محصول صورت و بدن هست، که هر دو با ترکیبات مشابه بر پایه اسید تی سی ای می‌باشند.

اسید بایوریپیل دارای CE مارک اروپا (ثبت اختراع شده در اروپا) دارای ترکیبات safe و قابلیت نیدل کردن . مناسب برای ازبین بردن لک و پیگمنتیشن،  منافذ ، جوش و جای جوش، برطرف کننده تیرگی نقاط حساس پوست،  چروک‌های  سطحی، روشن کننده پوست و دارای خاصیت لیفتینگ

اسید صورت ۳۵ درصد TCA و اسید بدن ۵۰ درصد TCA و ترکیبات دیگر این محصول شامل ۱۴ نوع آمینو اسید، AHA, gabardine میباشد.کوکتل های ARES
1. کوکتل ارس AA جوانساز
2. کوکتل ارس AK درمان اسکار
3. کوکتل ارس AO روشن کننده
4. کوکتل ارس HB درمان ریزش مو و رویش مجدد
کوکتل LUMINESCENS درمان تخصصی لک و پیگمنتیشن

آکنه پیل ( اسید سالیسیلیک) درمان جوشهای فعال و التهابی

این ترکیبات برای جوانسازی پوست، درمان اسکار های سطحی و عمقی، خطوط بارداری شکم، درمان منافذ باز و پوست پرتقالی ها، لک های ملاسما و بهبود کک و مک و جای جوش قابل استفاده هستند.

روش های درمان

روش میکرونیدلینگ را می توان با استفاده از ابزارهای مختلفی از جمله درما رولر و دستگاه های پن و … انجام داد. دستگاه های خودکار به دلیل امکان کنترل دقیق تر بر عمق و سرعت سوزن در اکثر موارد مورد استفاده قرار میگیرند. این روش معمولاً شامل مراحل زیر است:

ابتدا پوست به طور کامل تمیز می شود تا هرگونه آرایش، آلودگی و چربی از روی پوست پاک شود سپس یک بی حس کننده موضعی برای به حداقل رساندن میزان سوزش و التهاب اعمال می شود.ذکراین موضوع حائزاهمیت است که در زمان اسید تراپی استفاده از بی حس کننده مجاز نمی باشد.

میکرونیدلینگ: پزشک دستگاه میکرونیدلینگ را با یک الگوی سیستماتیک روی ناحیه درمان حرکت می دهد و هزاران کانال کوچک بر روی پوست ایجاد می گردد. عمق سوزن ها بر اساس نوع پوست و همچنین در نواحی مختلف صورت  قابل تغییر می باشد. به عنوان مثال، سوزن های عمیق تر ممکن است برای اسکار آکنه استفاده شود، در حالی که سوزن های کم عمق تر برای خطوط ریز و به منظور جوان سازی عمومی پوست استفاده می شود.

مراقبت های پس از درمان: پس از میکرونیدلینگ، پوست ممکن است ملتهب و کمی متورم شود، شبیه به آفتاب سوختگی خفیف. این یک پاسخ طبیعی است و معمولا در عرض چند روز فروکش می کند. پزشک ممکن است از یک سرم یا ماسک تسکین دهنده برای آرام کردن پوست و تسریع در روند بهبودی استفاده نماید. به بیماران توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند و از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع برای محافظت از پوست درمان شده استفاده کنند.

برای دیدن ویدیو انجام میکرونیدلینگ با دستگاه پن اینجا کلیک کنید.

میکرونیدلینگ با دستگاه پن جهت کلاژن سازی و جوانسازی
میکرونیدلینگ با درمارولر

فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ طیف وسیعی از فواید را ارائه می دهد که آن را به یک درمان همه کاره برای مشکلات مختلف پوست تبدیل می کند:

  • بهبود بافت و شفافیت پوست: با تحریک تولید کلاژن، میکرونیدلینگ پوست را لطیف و سایز منافذ را کاهش می دهد و شفافیت را به پوست بازمیگرداند. این امر موجب ظاهری درخشان و جوان ترمی شود. .
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک: افزایش تولید کلاژن و الاستین به حجیم شدن پوست کمک می کند و خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد. این امر میکرونیدلینگ را به یک درمان موثر ضد پیری تبدیل نموده است.
  • کاهش اسکار آکنه: میکرونیدلینگ می تواند به طور قابل توجهی ظاهر اسکار آکنه را با شکستن بافت اسکار و تحریک کلاژن سازی  بهبود بخشد. به ویژه برای اسکارهای رولی و باکسی موثر است.
  • هایپرپیگمانتاسیون و آسیب های ناشی از نور خورشید: میکرونیدلینگ می تواند به کم رنگ شدن هایپرپیگمانتاسیون، از جمله ملاسما و لکه های ناشی از نور خورشید، با افزایش گردش سلول های رنگدانه پوست و رشد سلول های جدید و سالم کمک کند.
  • افزایش جذب محصولات موضعی: میکروکانال های ایجاد شده توسط میکرونیدلینگ باعث نفوذ و جذب بهتر محصولات موضعی مانند سرم ها و کرم ها می شود و اثربخشی آنها را افزایش می دهد.

ایمنی و عوارض جانبی

میکرونیدلینگ به طور کلی برای انواع پوست با طیف رنگ های مختلف پوست ایمن است. با این حال، مانند هر پروسه زیبایی، برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه را به همراه دارد:

  1. التهاب  و تورم: التهاب  و تورم خفیف بلافاصله پس از میکرونیدلینگ شایع است و معمولا در عرض چند روز فروکش می کند.
  2. خشکی و پوسته پوسته شدن: برخی از مراجعان ممکن است با بهبودی پوست دچار خشکی و پوسته ریزی شوند. آبرسانی مناسب می تواند به مدیریت این اثرات کمک کند.
  3. عفونت: اگر چه نادر است، اما اگر پوست قبل از میکرونیدلینگ به درستی تمیز نشود یا دستورالعمل های مراقبت های بعدی رعایت نشود، خطر عفونت وجود دارد. استفاده از تجهیزات استریل و رعایت بهداشت می تواند این خطر را به حداقل برساند.
  4. هایپرپیگمنتیشن: در برخی موارد میکرونیدلینگ می تواند باعث لک شود.

برای تعیین اینکه آیا میکرونیدلینگ برای نوع پوست و عارضه پوستی شما مناسب است یا خیر، مهم است که با یک متخصص واجد شرایط و با تجربه مشورت کنید. آنها همچنین می توانند راهنمایی هایی در مورد تعداد جلسات درمان مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب ارائه دهند.

نتیجه

میکرونیدلینگ یک درمان همه کاره و موثر برای انواع مشکلات پوستی است، از پیری و اسکار آکنه گرفته تا هایپرپیگمانتاسیون و بهبود بافت کلی پوست. میکرونیدلینگ با تحریک فرآیندهای طبیعی التیام بدن، تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد و منجر به داشتن پوستی صاف‌تر، درخشان‌ترو با دوام بیشتر می‌شود. با کمترین زمان بهبود و خطر نسبتاً کم وعوارض جانبی، گزینه ای جذاب برای مراجعانی است که به دنبال بهبود ظاهر پوست خود هستند.

author avatar
malieh2023

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *